Proč není Face Yoga jen cvičení obličeje

Na obličeji mám přes padesát unikátních svalů. Dokážeme s nimi udělat miniaturní pohyby díky nervům. Umíme vytvořit nuance mimiky, která je v komunikaci tak důležitá. Právě s pomocí Face Yogy tyhle svaly uvolňujeme, posilujeme, tvarujeme a relaxujeme. Proč bych měla ale v rámci Face Yogy hýbat rukama, otevírat hrudník a pracovat s páteří? Tam přeci vrásky nejsou. Protože jsme jeden […]

Na obličeji mám přes padesát unikátních svalů. Dokážeme s nimi udělat miniaturní pohyby díky nervům. Umíme vytvořit nuance mimiky, která je v komunikaci tak důležitá. Právě s pomocí Face Yogy tyhle svaly uvolňujeme, posilujeme, tvarujeme a relaxujeme. Proč bych měla ale v rámci Face Yogy hýbat rukama, otevírat hrudník a pracovat s páteří? Tam přeci vrásky nejsou. Protože jsme jeden kus, všechno se vším souvisí a bez toho, aniž bychom neupravili postoj, tak si neužijeme maximálních benefitů obličejové jógy.

„Jaká je vaše motivace pro cvičení obličejové jógy? Zbavit se vrásek, vypadat svěže a mladistvě, pozvednout si kontury, zbavit se druhé brady? Super, ano, jde to, tak začněte tím, že si upravíte postoj.“

Jak to vypadá, když si sednete na zem? Sedíte rovně, nebo se spíš vyhrbíte a co chvilku si musíte přesednout? Jak to vypadá, když sedíte u počítače po pár hodinách práce? Když sedíte v autě, máte vystrčenou hlavu dopředu? Jak vaříte? Máte váhu na jedné noze? Třeba zrovna teď, když držíte mobil, máte skloněnou hlavu, nebo máte mobil v úrovni obličeje? Těmito aktivitami totiž trávíme hodiny a hodiny denně. Můžete si zajít dvakrát týdně zacvičit, super, ale pokud jste odpověděla na otázky ANO, tak je na místě upravit postoj.

Svaly na krku se totiž upínají na hrudní kosti a kolem klíční kosti a některé z nich vedou až k lícní kosti na tváři. To znamená, že postavení hrudníku a zad má přímý vliv na vrásky na krku druhou bradu a povadlé kontury tváře. Špatný postoj napomáhá i vráskám na čele. Sval na čele totiž nekončí u vlasů, ale jde podél celé lebky a upíná se na zátylku na svaly kolem páteře. Tím pádem, když máte shrbenou páteř a předsazenou hlavu k telefonu nebo počítači, napomáhá to nejen druhé bradě, přetížené krční páteři, ale také vráskám na čele. 

Mám pro vás pár tipů, kterými si srovnáte postoj

  • 100 poskoků každé ráno
    Nemusíte hned skákat přes švihadlo, jde spíš o vyklepání tenze z těla a nastartování lymfatického systému. Lymfa nemá svoji pumpu, to znamená, že je na nás, jak ji rozproudíme. Pokud se probouzíte se zatuhlou šíjí, tohle vám pomůže. A funkční lymfa, rovná se zdravá pleť.
  • Probuďte hluboké břišní svaly
    Dejte si prsty do pasu tam, kde je to měkké a zkuste každým nádechem prsty vytlačit ven. Je to celkem dřina. Cítíte, jak se zapojují hluboké svaly na břiše a kolem páteře?
  • Postoj a la Wonder woman
    Protlačte hrudní kost dopředu, ramena do široka. Ruce do pasu a pocit, jako kdybyste chtěla být o pár centimetrů vyšší. Po půl minutě tohohle postoje se vám vyplaví do těla endorfiny, srovná se vám postoj a prohloubí dech. 

Je to stejné, jako kdyby běžec trénoval jen nohy. Pro skvělý výsledek musí trénovat celé tělo v souvislostech, jaké tělo má. Proto pro mě Face Yoga nekončí zdaleka jen na obličeji, ale spíš tam končí. Začátek je vždy v základech jako je dech a postavení páteře, pak si teprve užiji benefity Face Yogy naplno. Tělo je skvělý nástroj.